Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΕΝΑ ΥΔΡΑΓΩΓΕΙΟ

Στη Δερβιτσάνη υπάρχει ένα υδραγωγείο, που μεταφέρει πόσιμο νερό από τα ύψη της Δολιανής κι ανεφοδιάζει το χωριό.

Κατασκευάστηκε στον καιρό της Ιταλίας.

Από σωλήνες «φασιστών» ήπιαν αρκετά χρόνια «ελαφρύ» νερό οι κάτοικοι.

Μετά την απελευθέρωση, το 1944, για να μην «μολυνθεί» ο λαός από τις «φασιστικές» σωλήνες, το σύστημα «ενδιαφέρθηκε», «πήρε» ανάλογα μέτρα.

Έσκαψε βαθιά, έβγαλε τις παλιές σωλήνες και τις αντικατέστησε όλο ενθουσιασμό με καινούργιες.

Οι μεταλλικές σωλήνες των Ιταλών ήταν αντοχής, για περίπου 150 χρόνια, ενώ οι  επόμενες μόνο για 50.

Μετά το 1991, ξανά σκαψίματα, εξαγωγή των παλιών σωλήνων του κομμουνισμού κι αντικατάσταση με νέες της δημοκρατίας.

Τη θέση των μεταλλικών, την έπιασαν οι πλαστικές σωλήνες της εταιρείας Πατσετάκη.

Έγινε και το άλλο στο νέο σύστημα:

Στη διαδρομή, κατά την κατασκευή του υδραγωγείου και στη συνέχεια, αφέθηκαν οι ιδιώτες να τρυπήσουν τον κεντρικό αγωγό και να βάλουν παράνομα νερό σε οικίες και επιχειρήσεις.

Ενώ διψάει ο κόσμος, αυτοί ποτίζουν ανενόχλητοι τον κήπο, το περιβόλι, πλένουν την αυλή, λειτουργούν με άνεση οι επιχειρήσεις…

Στα τρία σημεία του χωριού το καλοκαίρι φτάνει μόνο ένα ράμμα νερό.

Τον Αύγουστο ούτε κόμπος…!!!

Ο πρώην έπαρχος και ο πρόεδρος του χωριού στην κοσμάρα τους…

Μακάρι να συμπεριφερθεί σωστά, επιλύσει το ζήτημα ο νέος Δήμαρχος...   

Κοίτα πώς περιπλέκει, εκμεταλλεύεται ένα απλό ζήτημα το εκάστοτε πολιτικό σύστημα.

Αλλά και το οικονομικό…!

Τι το λες αυτό;!


Γιώργος ΜΥΤΙΛΗΣ

29/06/2015  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΩΣ ΠΑΡΕΜΕΙΝΕ Η ΝΤΙΝΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ !

Ήταν το 1978. Μετά από πολυήμερες δοκιμές, νυχτο - ξημερώματα πάνω στο χορό, ο όμιλος γυναικών της Δρόπολης ενόψει του Φολκλορικού Φεστιβάλ τ’ Αργυροκάστρου, ήταν έτοιμος, ν’ ανέβει στη σκηνή. Ασφαλώς, με την αδιαμφισβήτητη επιτυχία. Με την τέλεια προετοιμασία του, τη δεξιοτεχνία του, θα ενθουσίαζε, στο αρχαίο κάστρο, τους θαυμαστές. Θα τους έκοβε για πολλοστή φορά, ξανά μόνο για λίγο την ανάσα. Ήταν η Ντίνα του Μήλου στην κορυφή. Η καλύτερη επιλογή - πρώτο μπόι, ευλύγιστο σώμα - με προσόντα καλλονής. Η λάμψη όλη πάνω της ... ! Αυτή καθόρισαν οι ειδικοί , αποκλειστικά, να σύρει το δροπολίτικο χορό. Ενώ, όλα ήταν έτοιμα και μετά από λίγες ώρες θα ξεκινούσε η εκδήλωση, ανώτατα κομματικά στελέχη έφεραν αντίρρηση. Παρενέβησαν στο φολκλόρ. Το ανέμισμα του μαντιλιού, δεν το εμπιστευόταν στην Ντίνα. Ως μέλος θιγμένης οικογένειας, δεν άρμοζε να είναι η Νίνα στην κορυφή. Να την έβγαζαν από το χορό; Ήταν πλέον αργά. Να την έβαζαν στο τέλος; Θα φαινόταν ξανά.  Σκέφτηκαν

«ΟΜΟΡΦΟΣ ΝΕΚΡΟΣ»

(Κοινωνικό θέμα) Φέρνω στο νου μου δύο συγκινητικές στιγμές, που σχετίζονται με το μοιραίο. Με το θάνατο. Τη μία την αποτύπωσα σε συζήτηση με τον οφθαλμίατρο, Χρηστάκη Τζούμπη. Λέει ο φίλος μου: «Δε φοβάμαι το θάνατο, αλλά τον τάφο. Το παράχωμα. Το χώμα που ρίχνει πάνω στο νεκρό ο νεκροθάφτης. Απ’ αυτό πανικοβάλομε. Κι η μάνα μου δεν φοβόταν το θάνατο. Εσένα, αγόρι μου, πονώ, μου έλεγε πριν φύγει. Σε σκέφτομαι στεναχωρημένο με το δάκρυ στο μάτι, να κάθεσαι πάνω από το στολισμένο φέρετρό μου στη μέση του οντά και θλίβομαι». Ο Χρηστάκης καταλήγει:  «Ακόμα και στα τελευταία της, η καλή μου μάνα, είχε όμορφη ψυχή!»      Η δεύτερη στιγμή: Μου έχει συμβεί να ακούω, συνήθως γυναίκες, βγαίνοντας από παρηγοριά, από οικογένεια που έχασε αγαπημένο πρόσωπο, ανάμεσα στα διάφορα, να λένε: «Όμορφος νεκρός. Σαν να κοιμόταν. Σαν να ήταν ζωντανός. Έτοιμος να σου μιλήσει … !». Σε μέρα βαθιού πόνου, πένθους γίνεται η συζήτηση. Με τι να σχετίζεται τάχ

ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΟΥΣ

(Κοινωνικό θέμα) Δεν μπορώ να καταλάβω την πράξη ορισμένων υπερηλίκων σε χωριά της Πάνω Δρόπολης, που καλούν μάστορα κι ετοιμάζει, στα «δυο μέτρα» τους στο νεκροταφείο, τον τάφο τους. Αποφασίζουν, κιόλας οι ίδιοι, να γίνει με γρανίτη ή με μάρμαρο... Για να έχει αντοχή και να μην λερώνεται... Εκτός από τον τάφο, από τις οικονομίες τους καλύπτουν-όταν έρχεται η ώρα-και τα έξοδα της κηδείας τους. Προσπαθώ να μπω στον κόσμο αυτών των ανθρώπων. Στην ψυχολογία τους, στο σκεπτικό τους, στο συναίσθημά τους κι αδυνατώ πραγματικά να συλλάβω την τόλμη τους, τη δύναμή τους. Φαίνεται, το γεγονός που τους αναγκάζει να κάνουν την πράξη αυτή, που τους οδηγεί να φτάσουν στο σημείο αυτό, είναι η ασθένεια της εποχής, που σε μεγάλο ποσοστό το παιδί παρατάει το γονιό. Κι όντας μόνος του, ο γέροντας, έχει χάσει την ελπίδα. Κι έχει αποκτήσει πλέον άλλη αντίληψη για τη ζωή του. Περιμένει χωρίς φόβο, χωρίς άγχος, ήρεμα, φυσιολογικά το θάνατό του. Ετοιμάζει και τον τάφο του.