Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η “ΑΜΑΡΤΙΑ” ΜΟΥ…

Θα σας πω - με το χέρι στην καρδιά - την “αμαρτία” μου.

Που έγινε σε στιγμή εκνευρισμού, όταν είχε ξεχειλίσει κιόλας το ποτήρι της αντοχής μου.

Η αιτία ήταν μία και μοναδική.

Μην πάει ο νου σας κάπου αλλού...!

Βλέποντας στο facebook, ανάμεσα σε πολλούς αόρατους φίλους μου, μπόλικους χωρίς φωτογραφία και συγκεκριμένο όνομα ...

... Σε θέση επίσημων στοιχείων της ταυτότητάς τους μόνο μια σημαία - συνήθως της Βορείου Ηπείρου - χωρίς κανένα αντίκρισμα - μια ανθοδέσμη, ένα τριαντάφυλλο, μια καρδούλα, μια άσχετη, δανεισμένη εικόνα …

...Τίποτε σοβαρό...

Αναρωτήθηκα: "Τι διάολο κάνω εγώ;

Επικοινωνώ με κοπανιστό αέρα;".

Πάνω στο άχτι μου, στο γινάτι μου, άνθρωπος είμαι κι εγώ, ένας απ’ όλους σας, με τα θετικά και τα αρνητικά του, πήρα μιαν απόφαση:  

Να καθαρίσω το χώρο μου. Το “σπίτι” μου.

Η σκούπα μου με μακρύ κοντάρι, μαζί με τα πολλά σκουπίδια, φαίνεται να έβαλε μπροστά και κανένα χρήσιμο αντικείμενο…

Γιάννη Παναγιώτου, καλέ μου φίλε, αν έλεγξες τους διαδικτυακούς σου φίλους και σου λείπω,

δεν σκόπευα ν' απαλλαχτώ από σένα, ποιος ο λόγος, δε με ενόχλησες ποτέ,

σε πήρε σίγουρα κατά λάθος σβάρνα η σκούπα μου πάνω στη δουλειά της.

Σου κάνω εγώ δημοσίως αίτημα, να γίνουμε ξανά διαδικτυακοί φίλοι!

Για να  έχουμε το δικαίωμα της συνέχειας στην άνετη επικοινωνία μεταξύ μας και να σου δοθεί η δυνατότητα να με διαβάζεις όπως πρώτα.

Αφού, όπως λες σε μήνυμά σου προς εμέ, εκτιμάς απεριόριστα τον τρόπο σκέψης μου και γραφής μου.

Για ν' απαλλαχτώ έτσι κι εγώ από την “αμαρτία” μου...!!!

Και να κοιμηθώ ήσυχος.


Γιώργος ΜΥΤΙΛΗΣ
24/11/2016


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΩΣ ΠΑΡΕΜΕΙΝΕ Η ΝΤΙΝΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ !

Ήταν το 1978. Μετά από πολυήμερες δοκιμές, νυχτο - ξημερώματα πάνω στο χορό, ο όμιλος γυναικών της Δρόπολης ενόψει του Φολκλορικού Φεστιβάλ τ’ Αργυροκάστρου, ήταν έτοιμος, ν’ ανέβει στη σκηνή. Ασφαλώς, με την αδιαμφισβήτητη επιτυχία. Με την τέλεια προετοιμασία του, τη δεξιοτεχνία του, θα ενθουσίαζε, στο αρχαίο κάστρο, τους θαυμαστές. Θα τους έκοβε για πολλοστή φορά, ξανά μόνο για λίγο την ανάσα. Ήταν η Ντίνα του Μήλου στην κορυφή. Η καλύτερη επιλογή - πρώτο μπόι, ευλύγιστο σώμα - με προσόντα καλλονής. Η λάμψη όλη πάνω της ... ! Αυτή καθόρισαν οι ειδικοί , αποκλειστικά, να σύρει το δροπολίτικο χορό. Ενώ, όλα ήταν έτοιμα και μετά από λίγες ώρες θα ξεκινούσε η εκδήλωση, ανώτατα κομματικά στελέχη έφεραν αντίρρηση. Παρενέβησαν στο φολκλόρ. Το ανέμισμα του μαντιλιού, δεν το εμπιστευόταν στην Ντίνα. Ως μέλος θιγμένης οικογένειας, δεν άρμοζε να είναι η Νίνα στην κορυφή. Να την έβγαζαν από το χορό; Ήταν πλέον αργά. Να την έβαζαν στο τέλος; Θα φαινόταν ξανά.  Σκέφτηκαν

«ΟΜΟΡΦΟΣ ΝΕΚΡΟΣ»

(Κοινωνικό θέμα) Φέρνω στο νου μου δύο συγκινητικές στιγμές, που σχετίζονται με το μοιραίο. Με το θάνατο. Τη μία την αποτύπωσα σε συζήτηση με τον οφθαλμίατρο, Χρηστάκη Τζούμπη. Λέει ο φίλος μου: «Δε φοβάμαι το θάνατο, αλλά τον τάφο. Το παράχωμα. Το χώμα που ρίχνει πάνω στο νεκρό ο νεκροθάφτης. Απ’ αυτό πανικοβάλομε. Κι η μάνα μου δεν φοβόταν το θάνατο. Εσένα, αγόρι μου, πονώ, μου έλεγε πριν φύγει. Σε σκέφτομαι στεναχωρημένο με το δάκρυ στο μάτι, να κάθεσαι πάνω από το στολισμένο φέρετρό μου στη μέση του οντά και θλίβομαι». Ο Χρηστάκης καταλήγει:  «Ακόμα και στα τελευταία της, η καλή μου μάνα, είχε όμορφη ψυχή!»      Η δεύτερη στιγμή: Μου έχει συμβεί να ακούω, συνήθως γυναίκες, βγαίνοντας από παρηγοριά, από οικογένεια που έχασε αγαπημένο πρόσωπο, ανάμεσα στα διάφορα, να λένε: «Όμορφος νεκρός. Σαν να κοιμόταν. Σαν να ήταν ζωντανός. Έτοιμος να σου μιλήσει … !». Σε μέρα βαθιού πόνου, πένθους γίνεται η συζήτηση. Με τι να σχετίζεται τάχ

ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΟΥΣ

(Κοινωνικό θέμα) Δεν μπορώ να καταλάβω την πράξη ορισμένων υπερηλίκων σε χωριά της Πάνω Δρόπολης, που καλούν μάστορα κι ετοιμάζει, στα «δυο μέτρα» τους στο νεκροταφείο, τον τάφο τους. Αποφασίζουν, κιόλας οι ίδιοι, να γίνει με γρανίτη ή με μάρμαρο... Για να έχει αντοχή και να μην λερώνεται... Εκτός από τον τάφο, από τις οικονομίες τους καλύπτουν-όταν έρχεται η ώρα-και τα έξοδα της κηδείας τους. Προσπαθώ να μπω στον κόσμο αυτών των ανθρώπων. Στην ψυχολογία τους, στο σκεπτικό τους, στο συναίσθημά τους κι αδυνατώ πραγματικά να συλλάβω την τόλμη τους, τη δύναμή τους. Φαίνεται, το γεγονός που τους αναγκάζει να κάνουν την πράξη αυτή, που τους οδηγεί να φτάσουν στο σημείο αυτό, είναι η ασθένεια της εποχής, που σε μεγάλο ποσοστό το παιδί παρατάει το γονιό. Κι όντας μόνος του, ο γέροντας, έχει χάσει την ελπίδα. Κι έχει αποκτήσει πλέον άλλη αντίληψη για τη ζωή του. Περιμένει χωρίς φόβο, χωρίς άγχος, ήρεμα, φυσιολογικά το θάνατό του. Ετοιμάζει και τον τάφο του.